bmjpyl

bmjpyl

bmjpyl

bmjpyl

۴۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

تجربه جراحی با واقعیت مجازی+فیلم

چهارشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰ ب.ظ | bmjpyl bmjpyl
scgqpg

به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، این سیستم از" فناوری لمسی"(haptic) غیر مستقیم برای دستکاری اشیا در دنیای مجازی استفاده می‌کند.

"فناوری لمسی" یا "فناوری بساوشی" به گونه‌ای از فناوری گفته می‌شود که از راه لمس و توسط حرکت، لرزش یا اعمال فشار با کاربر تعامل می‌کند.

این فناوری مکانیکی می‌تواند به‌ وسیله دادن حس لمس اجسام مجازی به کاربر، به او در کنترل بهتر اجسام مجازی کمک کند.

 سیستم مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد تا هنگام کار در صحنه مجازی همان احساسی که هنگام کار در واقعیت دارند را تجربه کنند.

تمام اشیا در صحنه جراحی، به ویژه بافت‌ها، دارای احساس کالیبراسیون می‌باشند به این صورت که می‌توانند از طریق قلم‌های کنترل کننده حس شوند. همانطور که شما با استفاده از قلم، چاقوی کوچک جراحی، را وارد بافت مورد نظر می‌کنید، احساس می‌کنید که شما در حال انجام این جراحی بر روی یک بافت واقعی هستید.

این سیستم "موتور هوشمند فناوری لمسی جراحی"(Surgical Haptic Intelligence Engine) نامیده می‌شود. شرکت سازنده معتقد است این سیستم به اندازه‌ای دقیق است که سبب می‌شود کاربران حس انجام جراحی واقعی را در دنیای مجازی تجربه کنند.

اکنون این شرکت قصد دارد تا سیستم مذکور را به ایالات متحده آمریکا نیز ارسال نماید.

انتهای پیام

منبع

سامسونگ می‌خواهد اینترنت اشیاء را به سادگی فشردن یک کلید کند

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷ ب.ظ | bmjpyl bmjpyl

سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 از برنامه بزرگ خود برای اینترنت اشیاء خبر داد. کره‌ای‌ها قصد دارند استفاده از اینترنت اشیاء (IoT) را به سادگی فشار دادن یک کلید کنند!Arrayمنبع

دراگون؛ پهپادی که حین پرواز تغییر شکل می‌دهد

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl


تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو موفق به ساخت پهپاد و ربات پرنده‌ایی به نام DRAGON شده که می‌تواند حین پرواز خود را تغییر شکل دهد.Arrayمنبع

فیزیک کوانتوم می تواند اسرار آمیز تر از حد تصورمان باشد

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹ ب.ظ | bmjpyl bmjpyl


سوالات اساسی در مورد علوم طبیعی همچنان بسیار زیاد هستند؛ اما سوالاتی که در مکانیک کوانتومی مطرح هستند، چیزی فرا‌تر از سوال هستند.Arrayمنبع

توصیه هایی از ایلان ماسک برای موفقیت بیشتر

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl


از نظر ایلان ماسک، کسب توانایی‌های لازم در کنار حمایت عاطفی قوی، از مهمترین عوامل موفقیت در کارآفرینی و زندگی شخصی هستند.Arrayمنبع

چرا زنان بیشتر از مردان میگرن می‌گیرند؟

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳ ب.ظ | bmjpyl bmjpyl

 

به گزارش خبرآنلاین، این داستان می‌تواند بخشی از زندگی روزمره خسته‌کننده یک فرد تبدیل شود، درحالی‌که زنان بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می‌شوند.{لینک}

محققان دانشگاه میگوئل هرناندز در Elche اسپانیا معتقدند در پاسخ به این سؤال که چرا زن‌ها بیشتر از مردها دچار میگرن می‌شوند، باید دنبال نقش هورمون جنسی در این زمینه باشیم.

پروفسور «آنتونیو فِرِر مونتی‌یِل» می‌گوید این یک فرایند پیچیده است و ما فکر می‌کنیم مدولاسیون سیستم trigeminovascular توسط هورمون جنسی نقش اساسی را در این فرایند ایفا می‌کند.

سیستم trigeminovascular  از نورون ساخته‌شده که به آن عصب سه‌قلو یا عصب پنجم جمجمه‌ای می‌گوییم. نورون‌های مربوط به عصب سه‌قلو درعین‌حال که عروق خونی مغز را احیا می‌کنند، ممکن است در بروز برخی از انواع سردردها دخالت داشته باشد.)

تحقیق مذکور چنین استدلال می‌کند که فعالیت هورمون جنسی با سیستم trigeminovascular   ارتباط داشته و سلول‌های عصبی آن مانند ماشه برای میگرن در زنان عمل می‌کنند.

در این تحقیق پروتئین خاصی در غشای سلولی به‌عنوان رویکرد درمانی مدنظر قرارگرفته است. بر این اساس گفته می‌شود هورمون استروژن نقض اصلی را در توسعه میگرن در زنان ایفا می‌کند، درحالی‌که هورمون تستسترون نقش محافظتی در برابر میگرن داشته و هورمونی مانند پرولاکتین در شدت گرفتن میگرن مؤثر است.

جزییات این تحقیق را که در مجله Frontiers in Molecular Biosciences منتشرشده، اینجا بخوانید.

{گفتنی است 36 میلیون آمریکایی درگیر میگرن هستند. در یک حمله میگرنی بین 4 تا 72 ساعت سیستم بدن مختل می‌شود.}

5656

 

 

منبع

ربات‌ها جایگزین گارسون‌ها در چین می‌شوند/ عکس

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl

به گزارش خبرآنلاین، ابتکار عمل مدرنیزه کردن رستوران‌ها در چین با ربات‌ها شروع‌شده و با ادغام هوش مصنوعی و تجارت به‌طور فزاینده‌ای به‌زودی شاهد جایگزینی ربات به‌جای گارسون خواهیم بود.{لینک}

در فاز اول ربات‌ها در اندازه یک مایکروفر در اطراف محل غذاخوری مستقرشده و روی یک میز مخصوص وظیفه تعریف‌شده خود را انجام می‌دهند.

«کائو هایتو» از «علی بابا» که نمونه مفهومی ربات گارسون را خلق کرده می‌گوید: هر گارسون در شانگهای 1500 دلار هزینه دارد و نیاز به دو شیفت کاری یعنی پرداخت 3 هزار دلار داریم اما با ربات این نیاز برآورده شده و دو شیفت کاری نیز موردنیاز نخواهد بود.

کمپانی«علی بابا»در فروشگاه‌های زنجیره‌ای HEMA همه‌چیز را الکترونیکی کرده و کاربر از طریق اپلیکیشن پرداخت کرده و اجناس خریداری‌شده به خانه خریدار ارسال می‌شود. در حال حاضر 57 بازار HEMA در 13 شهر چین ایجادشده و رستوران رباتیک در آن‌ها افتتاح‌شده است.

افتتاح رستوران رباتیک منجر به کاهش قیمت غذا نیز می‌شود و در حال حاضر یک غذای معمولی 400 یوآن قیمت دارد اما در رستوران رباتیک قیمت به 100 یوآن کاهش می‌یابد.

اما کمپانی JD.com رقیب علی بابا بیکار ننشسته و قرار است تا 2020 بیش از 1000 رستوران رباتیک در چین راه‌اندازی کند.

ربات‌ها جایگزین گارسون‌ها در چین می‌شوند / عکس

ربات‌ها جایگزین گارسون‌ها در چین می‌شوند / عکس

5656

منبع

عینک واقعیت افزوده اپل تا سال 2020 عرضه می‌شود

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹ ب.ظ | bmjpyl bmjpyl

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌رادار، عینک‌های واقعیت افزوده اپل، هیجان‌انگیزترین نوع فناوری این شرکت است و افراد بسیاری منتظر رونمایی از آن هستند.

پیشتر گفته شده بود که زمان عرضه این عینک، به سال 2021 موکول شده اما یک تحلیلگر در گزارشی که به تازگی منتشر شده، ادعا کرده است که این تاریخ، نزدیک‌تر خواهد بود.

"مینگ چی کو"(Ming-Chi Kuo)، یک متخصص در زمینه محصولات اپل، باور دارد که عینک‌های واقعیت افزوده این شرکت، تا سال 2020 قابل ارائه هستند.

نظر "کو"، برخلاف نظریات "جن مانستر"(Gene Munster)، دیگر تحلیلگر اپل است. مانستر پیش از این گفته بود که فکر می‌کند این عینک‌ها تا سال 2020 به بازار فروش می‌رسند اما اخیرا، بدون بیان هیچ دلیلی،  پیش‌بینی خود را به دسامبر سال 2021 تغییر داد.

سال گذشته، "تیم کوک"(Tim Cook)، مدیرعامل اپل اعلام کرد فناوری واقعیت افزوده هنوز به مرحله بلوغ و تکامل نهایی خود نرسیده و ممکن است رسیدن به اهداف مورد نظر، سال‌ها زمان ببرد.

در حال حاضر، موضوع مشخص این است که عینک‌های واقعیت افزوده اپل، در سال جاری عرضه نخواهند شد و علاقمندان به این فناوری، هنوز باید برای ارائه آن صبر کنند.

انتهای پیام

منبع

اعتماد به برند بیشتر از محبوبیت اهمیت دارد

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl

مشتری‌ها ترجیح می‌دهند از برندهای قابل اطمینانی خرید کنند که شاید چندان محبوب نباشند اما سراغ برندهای محبوبی که اعتمادی به آن‌ها ندارند، نمی‌روند.Arrayمنبع

فرآیند تکامل بینایی در موجودات دریایی ساده

جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl

به نظر می‌رسد فرآیند تکامل بینایی در موجودات دریایی ساده، چندان پیچیده نباشد. مطالعه‌ای، به تازگی توانسته است زوایای جدیدی از این فرآیند را کشف کند.

Arrayمنبع