bmjpyl

bmjpyl

bmjpyl

bmjpyl

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ساخت باتری با فلز مایع

يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
fghwzp

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد"(Stanford University)، باتری جدیدی مرکب از فلزات مایع ابداع کرده‌اند که ظرفیت بالایی برای ذخیره انرژی منابع تجدیدپذیر مانند باد و خورشید دارد.این باتری که نوعی "باتری آبی" محسوب می‌شود، با ترکیبی از فلزات گوناگون تولید شده که در دمای اتاق مایع می‌ماند. برای جداسازی قطب‌ها از یکدیگر، غشای خاصی از جنس سرامیک مورد استفاده قرار گرفته است.مواد شیمیایی مورد استفاده در باتری‌ها معمولا پرهزینه و سمی هستند. پژوهشگران دانشگاه استنفورد برای غلبه بر چنین مشکلاتی، این باتری را با استفاده ار ترکیباتی منحصربه‌فرد ابداع کردند. از جمله مواد شیمیایی به کار رفته در این باتری، می‌توان به سدیم و پتاسیم اشاره کرد. این باتری که قابلیت شارژ مجدد دارد، می‌تواند حجم زیادی از انرژی منابعی مانند توربین‌های بادی یا صفحات خورشیدی را ذخیره کند.

این باتری‌ها را می‌توان در تامین برق سریع و ایمن برای استفاده خانگی و صنعتی به کار برد. این باتری جدید، علاوه بر کم‌هزینه بودن، به سادگی تولید می‌شود و می‌توان از آن در ذخیره انرژی برای ساعت‌های طولانی استفاده کرد. "آنتونیو باکلیگ"(Antonio Baclig)، از نویسندگان این پژوهش گفت: فناوری به کار رفته در تولید باتری‌های جدید، پیامدهای مثبت  گوناگونی در هزینه، کارآمد بودن، اندازه، طول عمر و امنیت این ابزار دارد. ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی در این باتری، حداقل 10 برابر بیش از نمونه‌های مشابه است.پژوهشگران قصد دارند برای بهبود طراحی باتری، در آینده بر ضخامت لایه‌ها و استفاده از مایع ضدآب در قطب مثبت آن تمرکز کنند.این پژوهش، در مجله " Joule" به چاپ رسید.
منبع

آی‌پدهای اپل به تشخیص چهره مجهز می‌شوند

شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
zkyyku

تازه‌ترین گزارش منتشره از سوی گزارشگر Inquirerنشان می‌دهد که قابلیت احراز هویت و تشخیص چهره موسوم به فیس آی دی (face ID) پا به عرصه تبلت‌های آی‌پد اپل خواهند گذاشت.از آنجا که کاربران بسیاری از قابلیت تشخیص چهره که برای نخستین بار در گوشی آیفون ۱۰ به کار برده شد، استقبال بی‌نظیری کردند، به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته است از این فناوری جدید و منحصر بفرد در تبلت‌های آی‌پد مدل ۲۰۱۹ نیز بهره‌گیری کند.این فناوری موجود در دوربین آیفون ۱۰ به کاربران این گوشی همچنین اجازه می‌دهد که با بهره‌مندی از انیموجی (Animojis) شکلک‌های دیجیتالی از تصویر واقعی خود بسازند.
منبع

توسعه قواعد متفاوت در ساخت سلول های خورشیدی ارگانیک

جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
gsqybg

سلول‌های خورشیدی ارگانیک که از مواد کربنی ساخته می‌شوند مزایای زیادی نسبت به سایر انواع سلول‌های خورشیدی دارند. برای مثال فرآیند تولید آن‌ها با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی انجام می‌شود که هزینه نسبتاً پایینی دارد. همچنین می‌توان این نوع سلول‌ها را به‌صورت نیمه شفاف بارنگ‌های دلخواه تولید کرد.

اما چالش کلیدی این نوع سلول‌ها، اتلاف انرژی زیاد آن‌ها است. اما اکنون محققان قواعدی را ارائه کرده‌اند که با رعایت آن‌ها در طراحی و ساخت سلول‌های خورشیدی ارگانیک می‌توان میزان اتلاف انرژی را به حداقل رساند.

به اعتقاد محققان با رعایت این قواعد می‌توان سلول‌های خورشیدی ارگانیک را با ظرفیت تبدیل انرژی معادل سایر انواع سلول‌های خورشیدی تولید کرد. محدودیت نظری سلول‌های خورشیدی در تبدیل انرژی خورشید به الکتریسیته 33 درصد است. در آزمایشاتی که با استفاده از سلول‌های سیلیکونی انجام‌گرفته است، محققان توانسته‌اند به نرخ تبدیل 25 درصد نیز دست یابند. تاکنون تصور می‌شد نرخ تبدیل سلول‌های خورشیدی ارگانیک کمتر از سایر سلول‌ها باشد. اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ تفاوتی در نرخ تبدیل سلول‌های خورشیدی ارگانیک و سایر انواع سلول‌های خورشیدی وجود ندارد.

شرح کامل این قواعد و گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Materials منتشرشده است.

 

 

5656

منبع

آینه‌ای که عیب‌های صورت را تحلیل می‌کند

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
vjexnu

یک شرکت تایوانی آینه‌ای تولید کرده است که درصدی از مشکلات پوستی از قبیل "چین و چروک"،"خطوط روی پوست"،"رنگ چهره"،"لک‌های تیره"،"جوش" و منافذ موجود روی پوست را تجزیه و تحلیل می‌کند.صاحبان این آینه می‌توانند کرم مرطوب کننده‌ای که روزانه استفاده می‌کنند را در این آینه اسکن و یا انتخاب کنند، سپس آینه مشخص می‌کند که این کرم برای پوست آن‌ها مناسب است یا خیر.انتظار می‌رود که فروش این آینه در انگلیس بسیار زیاد باشد و با قیمت ۴۶۷ دلار به فروش برسد. بنیاد "اختلال خودزشت انگاری" این کشور از تولید این آینه ابراز نگرانی کرده است.این بنیاد معتقد است که ممکن است این آینه روی افراد حساس و آسیب پذیر اثرات منفی داشته باشد."امیت جاسی" روانشناس بیمارستان "مادزلی" در جنوب لندن گفت: استفاده از چنین محصولی که چهره یک فرد را که مهم‌ترین جنبه ظاهری وی است، بررسی می‌کند و نقاط ضعف وی را نمایان می‌سازد، خطرناک است.یکی از سخنگوهای شرکت سازنده اظهار کرد، استفاده از فناوری‌هایی که موجب تناسب اندام و رعایت مراقبت‌های بهداشتی در افراد می‌گردد، یکی از نیازهای زندگی در این عصر است. بنابراین فناوری شرکت ما بینش افراد نسبت به زیبایی را افزایش می‌دهد.فقط افراد بالای ۱۳ سال می‌توانند یک حساب کاربری در "HiMirror" بسازند.گفتنی است سیستم امنیتی این آینه به نحوی است که اطلاعات و شرایط بدن، سلامتی و پوستی کاربران خود را محفوظ می‌دارد.همچنین در سیستم حریم خصوصی این آینه عکس‌ها و صدای ضبط شده کاربران نیز با یک شرکت که شخص سوم به حساب می‌آید، به اشتراک گذاشته می‌شود تا آن شرکت محصولات خود را به فروش کاربر بگذارد.
منبع

شناسایی منبعی کهکشانی از «نوترینو»

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
cpgosj

به گزارش ایسنا و به نقل از Science، مشاهده‌ی فوق در رصدخانه‌ی "نوترینوی آیس‌کیوب"، واقع در ایستگاه "آموندسن-اسکات" در قطب جنوب، انجام شده و توسط تلسکوپ‌هایی در سراسر دنیا و مدار کره‌ی زمین، تأیید شده است.

بنابر اظهارات دانشمندان، این یافته ما را به منبعی از پرتوهای کیهانی رهنمون می‌سازد. پرتوی کیهانی، نوع دیگری از ذرات پرانرژی است، که از زمان شناسایی شدنش در حدود ۱۰۰ سال قبل، معمای بزرگی را ایجاد کرده است.

"نوترینوها" نوعی از ذرات زیراتمی فاقد بار هستند. معمولاً در هر ثانیه، میلیون‌ها عدد از این ذرات از بدن ما و تمام قسمت‌های زمین عبور می‌کند. با این وجود، نوترینوها به ندرت با ماده تعامل دارند - حقیقتی که شناسایی بهتر آن‌ها را دشوار کرده است.

"گری هیل"، استادیار دانشکده‎ی علوم فیزیکی دانشگاه "آدلاید" و عضو تشکیلات «آیس‌کیوب»، می‌گوید: «نوترینوها، که سطوح بسیار بالایی از انرژی دارند، در پی شتاب گرفتن ذرات پرتوهای کیهانی (رسیدن آن‌ها به ترازهای بسیار بالایی از انرژی) تشکیل شده، و با دیگر ذرات وارد برهم‌کنش می‌شوند. بنابراین، آن‌چه که ما یافته‌ایم، نه تنها اولین شاهد از وجود یک منبع نوترینو است، بلکه مدرکی هم مبنی بر این است که کهکشان به عنوان یک شتاب دهنده‌ی پرتوی کیهانی عمل می‌کند.»

پژوهشگران آیس‌کیوب نخستین شواهد خود را در سال ۲۰۱۳ ارائه نمودند که نشان می‌داد نوترینوهای پرانرژی از خارج کهکشان ما منشأ می‌گیرند.

"هیل" توضیح می‌دهد: «ما هم‌اکنون نخستین شواهد را از یک شیء منبع ویژه یافته‌ایم، که "بلیزر" خوانده شده و یک نوع کهکشان با انرژی بسیار بالا محسوب می‌شود. این بلیزر که  TXS 0506+056نام گرفته، در حدود چهار میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارد. این یک کهکشان بیضوی غول‌آسا است که یک سیاه‌چاله‌ی در حال چرخش عظیم در مرکز آن قرار گرفته و دربردارنده‌ی فواره‌ای دو قلو از نور با ذرات با شتاب بالا می‌باشد، که یکی از آن‌ها (فواره نور) به سمت زمین قرار گرفته است.

من حدود ۳۰ سال است که در این زمینه کار می‌کنم و باید بگویم کشف یک منبع واقعی از نوترینو، بی‌نهایت هیجان‌انگیز است. اکنون که ما یک منبع واقعی را کشف کرده‌ایم، قادر خواهیم بود که روی اشیاء دیگر شبیه به این تمرکز کنیم، تا درباره‌ی این رویدادهای غیرعادی طی میلیاردها سال قبل، موجب شده‌اند این ذرات به سرعت به سمت زمین حرکت کنند، آگاهی بیشتری کسب نماییم.»

گفتنی است رصدخانه‌ی آیس‌کیوب در قطب جنوب، مجهز به یک سیستم نسبتاً بلادرنگ است که هر موقع نوترینوهای بسیار پر انرژی با یک هسته‌ی اتم در یخ‌های قطب جنوب یا نزدیک به ردیاب آیس‌کیوب برخورد کنند، راه‌انداری می‌شود.

انتهای پیام

منبع

خداحافظی مؤسس زبان برنامه‌نویسی پایتون با اعضاء

سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
lekimi

 

به گزارش خبرآنلاین، بعد از 30 سال، برنامه‌نویس هلندی ملقب به «دیکتاتور خیرخواه جاویدان» در نامه‌ای سرگشاده از رفتن خود برای استراحتی طولانی خبر داد.{لینک}

برنامه‌نویس 63 ساله مقیم کالیفرنیا از اتوبوسی حرف زده که منتظر وی بوده و سعی می‌کند فهرستی از بیماری‌هایی که درگیر آن است را از بین ببرد.

روسوم از جملاتی مانند استراحت طولانی‌مدت برای خود در حالی نام‌برده که دیگر قادر به مدیریت هرروزه برای تشکیلات پایتون نیست و اعتراف هم کرده است که دیگر جوان نخواهد بود تا به مبارزه هرروزه ادامه دهد و درنهایت از سمت «دیکتاتور خیرخواه» خود را بازنشسته می‌کند.

البته روسوم همچنان پرزیدنت سازمان غیرانتفاعی پایتون و Cpython باقی خواهد ماند که خطاب به برنامه‌نویسان نوشت: زین پس شما دنبال ایجاد دموکراسی خواهید بود؟ یا آنارشیسم یا دیکتاتوری؟ یا ایجاد یک فدراسیون؟

برای روسوم این مهم است که حلقه اول برنامه‌نویسان اصلی چگونه باهم کنار بیایند.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر حوادث تلخ برای آینده پایتون باشیم، مگر اینکه سازمانی بزرگ با روسوم برای ادامه کار کنار بیاید تا شاهد سقوط این زبان برنامه‌نویسی نباشیم.

{ پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه‌منظوره، سطح بالا،شی‌گرا، اِسکریپتی و متن‌باز است که توسط خودو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد. فلسفهٔ ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته‌شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به‌صورت حداقلی تهیه‌شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.}

5656

 

منبع

بحران تراکم زباله در بلندترین نقطه جهان

دوشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl

قله اورست، بزرگ‌ترین قله و مرتفع‌ترین نقطه کره زمین برای همه مردم جهان، نامی شناخته‌شده است اما این قله به‌تازگی دچار مشکلی جدی شده است. در حال حاضر اصلی‌ترین معضل این قله شناخته‌شده، جمع شدن میزان زیادی زباله در دامنه و قله این کوهستان است که به‌سادگی امکان انتقال این زباله‌ها وجود ندارد و اورست تبدیل به مرتفع‌ترین انبار زباله جهان شده است.

حضور کوهنوردان حرفه‌ای برای سال‌ها در این منطقه و همچنین تعداد روزافزون کوهنوردان بی‌تجربه در اورست موجب شده تا چندین تن زباله در این قله انبار شود. مهم‌ترین این زباله‌ها شامل میله‌های مربوط به چادرها، کپسول‌های خالی گاز و مدفوع انسانی است که این منطقه را به‌کلی آلوده کرده است.

گرمایش زمین و آسان‌تر شدن صعود به اورست

روند سریع گرمایش زمین طی سال‌های اخیر سبب شده تا بسیاری از یخچال‌های اورست ذوب شوند. هم‌زمان با ذوب این یخچال‌ها، زباله‌های منجمدی که ده‌ها سال پیش در داخل آن‌ها گرفتارشده بود نیز آزادشده و به زباله‌های جدید ملحق شده‌اند. این موضوع به حدی جدی شده است که آلودگی هوا، آب‌وخاک در این منطقه تبدیل به دغدغه‌ای مهم در کشورهای هند، نپال و چین شده است.

پمبا دورجی شرپا (Pemba Dorje Sherpa) کوهنوردی که به‌تازگی موفق به صعود به قله اورست شده است، شرایط موجود در این قله را منزجرکننده و مملو از مناظر چشم آزار توصیف کرد.

در این میان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مطرح است، افزایش بسیار زیاد افراد صعودکننده به اورست است که تنها در سال جاری بالغ‌بر ۶۰۰ نفر شده است. متأسفانه تعداد افرادی که توجهی به محیط‌زیست نداشته و زباله‌های خود را این محل رها می‌کنند، بسیار بیشتر از افرادی است که نسبت به محیط‌زیست احساس مسئولیت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶، سازمان ملل متحد اعلام کرد که رکورد صعود به قله اورست تا سال ۱۹۶۴ تنها در اختیار ۲۰ نفر بود اما این رقم در سال ۲۰۱۲ به بیست و شش هزار نفر رسید. درحالی‌که افزایش تعداد کوهنوردان درآمد بیشتری را برای مردم محلی به ارمغان آورده اما در کنار این رشد اقتصادی، حدود صد و سی و شش هزار کیلوگرم زباله جامد را در این محل باقی گذاشته است.

 

در حال حاضر، نگرانی‌هایی در مورد صعود مداوم کوهنوردان بی‌تجربه که اکثراً توسط تورهای مسافرتی ارزان‌قیمت جذب‌شده‌اند، وجود دارد. از سال ۲۰۱۴، مقامات سیاستی را اتخاذ کرده‌اند که هر کوهنورد باید حداقل هفت و نیم کیلوگرم زباله را از اورست پایین بیاورد و در ازای آن بخشی از پول پرداختی برای صدور مجوز صعود را دریافت کند اما متأسفانه برخی کوهنوردان به این پیشنهاد توجهی نکرده و از سوی دیگر وجود فساد اداری و دریافت رشوه از سوی مقامات مسئول، قوانین فوق را بی‌فایده و ناکارآمد کرده است.

دولت‌ها چه‌کاری می‌توانند انجام دهند

هنوز مشخص نیست که چقدر زباله در کوه اورست وجود دارد. دولت چین میزان زباله‌های فعلی موجود در قله اورست را حدود هشت و نیم تن تخمین می‌زند و این در حالی است که مقامات پاکستانی طی سال‌های گذشته حدود ۵۲۰۰ تن وسایل خانگی، ۲۳۰۰ کیلو زباله‌های کوهنوردی و یک‌تن مدفوع انسانی از این قله خارج کرده‌اند. در آینده، چین قصد دارد تا سایت‌های توالت و دفع زباله‌های پایدار را در کوه اورست بسازد.

در همین حال، گری پورتر (Garry Porter)، مهندس و کارشناس محیط‌زیست در ایالات‌متحده، گفت که استفاده از گیاه بیوگاز (biogas plant) در نزدیکی اردوگاه پایه کوهستانی در قله اورست برای حل بحران فعلی سودمند خواهد بود زیرا گیاه می‌تواند مدفوع انسان را به کود مفید تبدیل کند.

 

 

5656

منبع

اینستاگرام به روزرسانی شد

يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
اپلیکیشن اینستاگرام  اخیرا ویژگی جدید استیکر پرسش و پاسخ را در استوری ها اضافه کرده است. این ابزار بسیار شبیه به ابزار کامنت گذاری است.با کمک این ویژگی کاربران اینستاگرام می توانند مکالمه ای بسیار متفاوت را با مخاطبان خود در استوری آغاز کنند.این استیکر به کاربران کمک می کند تا  سوالی را  از دنبال کنندگان خود پرسیده و و سپس جواب سوال را با آن ها به اشتراک بگذارند.توضیح دقیق تر این قابلیت این است که ؛ پرسش سوال در استوری اینستاگرام درست مثل اضافه کردن یک استیکر به عکس است. درواقع ، تنها کافیست استیکر را افزوده و روی همان استیکر پاسخ دهید.  از قابلیت های اضافی این استیکر می توان به تزئین برچسب سوال با رنگ های مختلف اشاره کرد.بازدید کنندگان استوری ها نیز می توانند بر روی استیکر کلیک کنند و جواب را در لحظه(بدون خروج از استوری) ارسال کنند. زمانی که شما فهمیدید که کسانی به سوالات شما جواب داده اند ، این امکان هم برای شما وجود دارد که سوال و جوابی را بدون مشخص شدن نام شخص به اشتراک بگذارید.استیکر مذکور هم اکنون برای هر 2 کاربران اندروید و iOS موجود است.
منبع

گیاهان منشاء اولیه ژن های سرطانزا هستند

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
محققان دانشگاه آدلاید در استرالیا که این مطالعه را انجام داده اند، می گویند یک 'ژن پرشی' که باعث ابتلا به سرطان و اختلالات عصبی در انسان ها می شود، ممکن است از گیاهان به انسان ها منتقل شده باشد.ژن های پرشی در واقع قطعات کوچکی از دی.ان.ای هستند که می توانند خود را در ژنوم ها و ژنوم های گونه های دیگر کپی کنند؛ این ژن ها به عنوان عناصر قابل انتقال شناخته می شوند. محققان در این مطالعه نشان داده اند که انتقال گسترده ژن ها میان گونه ها، ژنوم های پستانداران امروزی را تغییر داده و یک محرک مهم تکامل بوده است. محققان در این مطالعه که بزرگترین مطالعه روی 'ژن های پرشی' در جهان به شمار می رود، دو ژن پرشی خاص را در میان 759 گونه گیاه، حیوان و قارچ ردیابی کردند. آنها متوجه شدند که انتقال میان گونه ها حتی میان گیاهان و حیوانات، در طول تکامل همواره رخ داده است.محققان در این مطالعه با ردیابی دو عنصر قابل انتقال به نام های L1 و BovB متوجه شدند که این دو عنصر به صورت دی.ان.ای خارجی وارد پستانداران شدند. این اولین بار است که محققان نشان داده اند عنصر L1 که عنصر مهمی در انسان ها به شمار می رود، میان گونه ها انتقال یافته است.

عناصر L1 در انسان ها با ابتلا به سرطان و اختلالات عصبی ارتباط داشته و شناخت وراثت این عنصر برای پی بردن به تکامل بیماری ها مهم است.'اتما ایانتانسویک' محقق پسادکتری در دانشگاه آدلاید گفت: تصور می شد که عناصر L1 از والدین به فرزند به ارث می رسد. اما این مطالعه نشان داد که L1s در گیاهان و حیوانات فراوان است و در قارچ ها به صورت پراکنده وجود دارد. همچنین ورود L1s به ژنوم پستانداران عامل مهم تکامل سریع پستانداران در 100 میلیون سال گذشته بوده است.ژن های پرشی که احتمالا retrotransposons خوانده می شوند، از خود رونوشت بر می دارند و این رونوشت را در ژنوم ها و ژنوم های گونه های دیگر می چسبانند. با این وجود هنوز نحوه انجام این کار مشخص نیست اما تصور می شود حشراتی مانند کنه ها یا پشه ها و احتمالا ویروس ها در این رویه دست داشته باشند.محققان خاطرنشان کردند که این رویه انتقال افقی (ژن) نامیده می شود و از رویه طبیعی انتقال از پدر و مادر به فرزند متفاوت است. این رویه تاثیر بزرگی بر تکامل پستانداران دارد.این مطالعه که در مجله Genome Biology منتشر شد، نشان داد که انتقال افقی ژن بسیار شایع تر از تصور است. 
منبع

مارک زاکربرگ سومین ثروتمند دنیا شد

جمعه, ۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳ ق.ظ | bmjpyl bmjpyl
زاکربرگ که اخیراً از رسوایی «کمبریج آنالیتیکا» رهایی پیداکرده، بعد از جف بزوس(مؤسس و مدیر آمازون) و بیل گیتس (مؤسس مایکروسافت) در رده سوم پولدارترین مرد جهان قرار گرفت.به نوشته بلومبرگ این اولین بار در تاریخ است که سه نفر اول ثروتمند جهان از حوزه فناوری هستند. بر این اساس 5 کمپانی در حوزه تکنولوژی 5 تریلیون دلار پول دارند.مدیر 34 ساله فیس‌بوک با 81.6 میلیارد دلار بالاتر از مدیر Berkshire Hathway و اختلافی معادل 373 میلیون دلار قرار گرفت.وارن بافت بیش از 50 میلیارد دلار از ثروتش را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اختصاص داده و بیل و ملیندا گیتس نیز که در سال 2000 حدود 22 درصد از دارایی خود را به خیریه خود اختصاص دادند، دومین میلیاردِ خَیِّر لقب گرفته‌اند.زاکربرگ و همسرش نیز حدود 10 میلیارد دلار از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص داده‌اند.اما جف بزوس با 141.9 میلیارد دلار تنها 100 میلیون دلار از پول خود را برای امور خیریه اختصاص داده است.
منبع