bmjpyl

bmjpyl

bmjpyl

bmjpyl

mehranweb

آفتاب‌‌نیوز : صنعت گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ آنچنان که ما انتظار داشتیم، باشکوه نبوده است. البته، برخی گوشی ها در سال گذشته جالب توجه بوده اند و شکی نیست که برخی از فناوری ها در آستانه شکوفایی قرار دارند، اما سال ۲۰۱۷ واقعا سالی انقلابی در این عرصه نبوده است. با نگاه به تغییرات و تفاوت های هیجان انگیز گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ از آغاز این سال میلادی تاکنون رخ داده است، نوید روزهای بهتری در این حوزه را می دهد.

انتظارات ما از گوشی های هوشمند بالا است، بعضی از این انتظارات کلاسیک هستند (مثلا ضد آب بودن، بارگذاری سریع و …)، برخی دیگر کمی آرمانی تر می باشند (قیمت های مقرون به صرفه تر، بازگشت به اتصال مینی جک در برخی از تولیدات و …). با ما در نت نوشت همراه باشید تا نگاهی دقیق تر به برخی از تکنولوژی های موجود داشته باشیم و پیشنهاداتی برای سال پیش رو ارائه دهیم.


صفحه نمایش با ابعاد ۱۸:۹
ممکن است بگویید، "این ویژگی به گوشی های رده بالا منحصر است” و بلافاصله به  Galaxy Note 8 ،LG V30 و دیگر پرچم دارها فکر کنید، اما صفحه نمایش ۱۸:۹ دیگر به گوشی های رده بالا محدود نمی شود. به عنوان مثال Wiko View این نمایشگرهای بزرگ را عرضه می کند و سایر گوشی های هوشمند مانند Huawei Honor 9i که لزوما محبوب یا شناخته شده نیستند، نیز این ویژگی را ارائه می دهند.


آنچه که از گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ انتظار داریم!
HTC U11 Plus و Galaxy Note 8 هر دو دارای صفحه نمایش ۱۸:۹ هستند – گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸

به این ترتیب احتمال دارد که این فرمت صفحه نمایش در اسمارت فون های میان رده نیز شایع شود. برای مثال Galaxy A5 2018 ممکن است این ایده را اجرایی کند، زیرا صفحه نمایش با ابعاد ۱۸:۹ الهام گرفته از Galaxy S8 بوده است.

صفحه نمایش بزرگ تر برای محتوای چند رسانه ای مناسب است و زیبایی دلپذیری دارد، اما همچنین باعث می شود که دستگاه نسبت به ضربه آسیب پذیرتر شود و نمایشگر بزرگتر به معنای خراش های احتمالی بیشتر است.


آنلاک سریع تر
همچنین اگر نمایشگر گوشی تمامی صفحه جلویی آن را بپوشاند، جایی برای حسگر اثر انگشت باقی نمی ماند. برای حل این مشکل راه حل های زیادی وجود ندارد: تغییر اندازه سنسور و یا انتقال آن به پشت گوشی (همانطور که شرکت سامسونگ و ال جی انجام داده اند) و یا جایگزین کردن آن گزینه های باقی مانده می باشد. اولین گزینه از لحاظ عملی بودن و زیبایی شناسی تا حدودی امکان پذیر نیست. دومین راه حل نیز محدودیت هایی ایجاد می کند که این مشکلات در مدل های +S8 و Note 8 بروز کرده است. هنگامی که اندازه گوشی بزرگ باشد، کار با سنسور آن در پشت گوشی دشوار می شود، اگر سنسور بیش از حد بالا باشد دستیابی به آن دشوار است و اگر خیلی پایین باشد کار با گوشی کمی آزار دهنده می شود. راه حل دیگری که عملکرد آن در حال بررسی است، قرار دادن این سنسور به طور مستقیم زیر صفحه نمایش است، اما این فناوری هنوز به طور کامل توسعه نیافته است.

آنچه که از گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ انتظار داریم!
فناوری اسکنر عنبیه – گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸

برای اسکنر اثر انگشت جایگزین هایی وجود دارد، که به خوبی این روش نیستند. یکی از این روش ها آنلاک گوشی به کمک اسکن عنبیه است و روش دیگر تشخیص چهره کاربر به روش اسکن کامل چهره است. با این حال، اپل از تکنولوژی اسکن چهره اختصاصی خود با نام «Face ID» در آیفون X بهره برده و معتقد است عملکرد رضایت بخشی دارد. سایر تولیدکنندگان مانند سامسونگ نیز سیاست استفاده از این روش ها را اتخاذ کرده اند، اما آنها آن طور که باید کار نمی کنند. در سال ۲۰۱۸، ما انتظار راه حلی جامعی برای این مشکل داریم.

هوش مصنوعی قوی تر
مطمئنا، این موضوع برای گوشی های پرچم دار بیشتر از گوشی های میان رده مورد توجه است. قدر مسلم این است که هوش مصنوعی تلاش می کند تا جایگاه خود را در گوشی های هوشمند، با استفاده از برنامه های هوشمند مانند دستیار گوگل و یا با استفاده از چیپست های سخت افزاری مانند Huawei در Mate 10 Pro به دست بیاورد.

آنچه که از گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ انتظار داریم!
واحد پردازش عصبی Mate 10 Pro – گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸

مسابقه هوش مصنوعی منجر به رقابت بین تولیدکنندگان و توسعه دهندگان این فناوری شده است. بنابراین منتظر آن هستیم که هر یک از آنها ویژگی های هوش مصنوعی اختصاصی خود را عرضه کنند. امروزه Ai به یک ویژگی کلیدی و جذاب در میان کاربران تبدیل شده است، زیرا این فن آوری دارای پتانسیل بالایی است و در واقع می تواند زندگی را برای کاربران گوشی های هوشمند آسان تر کند. کارایی هوش مصنوعی در سیستم هایی نظیر برنامه شناسایی تصویر گوگل (Google Motion)، واحد پردازش عصبی تراشه NPU Mate 10 Pro  با هدف افزایش عملکرد به کمک یادگیری ماشینی و همچنین الگوریتم های ترجمه آنلاین به خوبی به نمایش در آمده است.

آنچه که از گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸ انتظار داریم!
AI برای سیستم هایی مانند دستیار هوشمند الکسا در حال توسعه است – گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۸

شما در سال ۲۰۱۸ از گوشی های هوشمند چه انتظاراتی دارید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: androidpit
منبع
  • bmjpyl bmjpyl